ماجرای من و نارنج و دری که بسته شد!

برای ناهار هوس نارنج کردم که با غذا بخورم. برای همین گفتم برم از پاگرد از صندوق یه نارنج بیارم.(ما آخرین طبقه میشینیم). با لباس راحتی تو خونه یعنی یه تاپ و شلوارک اومدم بیرون چون مطمئنم که کسی اینجا نیست و تنها افراد این ساختمون ما هستیم و هراز چند گاهی یه مشتری می یاد واسه واحد های پایینی. خلاصه خوش خوشان رفتم بالا که نارنج بیارم. از بخت بد در پشت سرم بسته شد. در هم از اون درهایی هست که از این ور اگر بسته شه باید کلید داشته باشی در رو باز کنی. منو داری؟!! مثل برق گرفته ها شده بودم یه نارنج تو دستم همین طور مونده بودم تو اون وضعیت نمی دونستم چی کار کنم بد تر از اون نگو این آقاهه مشتری آورده واسه واحد های پایینی و من صدای قدم هاشونو میشنوم. نمی دونستم می خوان بیان بالا برای دیدن پشت بام  یا دارن می رن پایین. خوب منو تصور کنید با اون لباس و یه نارنج گنده تو دستم قیافم دیدنی بود. ای تو روحت شکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم. بیکار بودم؟ بالاخره با نزدیک شدن صدای پا خودم رسوندم به در می خواستم با زور و فشار و لگد هم که شده بازش کنم (اون لحظه این قدر هول شده بودم این تنها کاری بود که کردم) در کمال شعف دیدم که در کاملا چفت نشده بود. واقعا اون لحظه اوج بد شانسی و خوش شانسی رو تجربه کردم.
همه اش دارم به این فکر می کنم چه آبرویی ازم می رفت اگر در باز نمی شد اونا می یومدن بالا، حتما از خجالت می مردم.
حالا اگرم نمی اومدن بالا، باید تا 7 شب منتظر همسر جان تو راه پله ها قندیل می بستم تا بیاد و در رو باز کنه. وای خدا باورم نمی شه. یاد اون جوکه یارو از خجالت آب میشه میره زیر زمین افتادم. بگم؟ بی تربیتیه ها یه کم.
جاسم میره خواستگاری یه دختره، تو مجلس خواستگاری یه صدایی ازش خارج میشه. اون لحظه همه بهش نگاه می کنن. جاسم می گه خدایا مردم از خجالت.. منو آب کن برم زیر زمین. خدا دعاشو مستجاب می کنه این آب میشه میره زیر زمین. بعد از 303 سال جاسم زنده میشه از زیر زمین میاد بیرون. میبینه خیلی گشنشه با سکه ای که توی جیبش داشت می ره نون بخره. به نونوا پولشو میده که بهش نون بده، نونوائه میگه: اوــــــــــــــــــــــــــــــه این پول که مال عهد جاسم گوزوئه
حالا شده حکایت ما
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد