مهمان داری!

الان ساعت ۲ شبه و من دارم با تنی خسته و کوفته تایپ میکنم (آخه بگو مگه واجبه!!)

راستش سرم خیلی گرمه. برادر شوهرم اومد خونه مون. به محض اینکه امروز رفت، مامان زنگید که با خاله دارن فردا میان تهران برای دیدن این یکی خاله‌ام (که توی چند پست قبلی گفتم که سرطان داره.)

خلاصه منم چون خیلی با این خاله‌ام رودرباسی دارم، افتادم به جون خونه.شست و روفتو خلاصه خرید و همه چی... کمرم داره میشکنه... خوب شد که تموم شد بالاخره....

دیشب با برادر همسرم که اینجا بود، داشتیم حرف میزدیم موضوع جالبی رو مطرح کرد. گفت یه استادی داشته توی دانشگاه، که البته دانشجوی دکترا بودش. اولین باری که اومده سر کلاس اینا، خواسته بهشون بگه برن دنبال تحقیق. بعد به قول خودش خواسته راهنمایی کنه که برن از کجا سرچ کنن. این استاد، حتی بلد نبود یه سایت معتبر اینترنتی رو بخونه.یعنی به آدرس www.google.com  گفته:‌" وِ.وِ.وِ. گوگلی. سُم"

گریه کنیم یا بخندیم؟؟؟! به خدا این اولین باری نیست که همچین افاضاتی رو میشنویم از یکسری افراد تحصیل کرده.

همین دوست من بدون کنکور ارشد وارد مقطع فوق لیسانس شد. پس باید آدم باهوشی باشه. اما باور میکنید حتی بلد نیست یه سرچ ساده بکنه. جالب اینجا بود که حتی نمیتونست وارد سایت دانشگاه بشه و نمراتش رو ببینه. همیشه من براش اینکار رو میکردم و با اینکه اصرار داشتم که بهش یاد بدم، از یاد گرفتنش ابا داشت. میگفت دوست ندارم. من فقط درس میخونم.

واقعاً سیستم آموزشی ما داره به کجا میره؟؟؟!!! چرا یه دانشجوی خوب دانشجویی معرفی میشه که صرفاً نمره بالایی رو در امتحانات بدست بیاره؟!! چرا نباید به تواناییهای دیگر دانشجویان یا حتی دانش آموزان توجه کنیم؟! این است سیستم آموزشی نمره محوری!!

آنقدر متاسف میشم وقتی میبینم که کسی با داشتن تحصیلات بالا، سرچ کردن در اینترنت رو وقت گذرونی میدونه، و مسئولیت اینکار رو به عهده افراد دیگه میذاره. الانم که ماشالله کلی این موسسات ترجمه و غیره کارای تحقیقاتی در اینترنت رو هم انجام میدن و دانشجوها میتونن به راحتی به این مکانها مراجعه کرده، موضوع مورد نظر استادشون رو بدن و یه تحقیق کامل تحویل بگیرن.

اینه که سواد افراد تحصیل کرده‌ی ما روز به روز نم میکشه چون با اطلاعات روز خودشونو آپدیت نمیکنن.

باور کردنی هست براتون؟؟

نظرات 12 + ارسال نظر
آبجی لیلا سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:47 http://http://noghtekhan.blogfa.com/

سللام قشنگیا
نه والله باور کردنی نیست کارایه ما ایرانیا
می بینی تو رو خدا خواره
هی چی بگم ؟
خوب خوبی عزیزی
آقایه همسری خوبه
برادر شوشو خوبن ؟
سلام برسون خدمتشون
مامان و خاله چی اونا خوبن
ای بابا مامان ورزشکار ما چطور متوره ؟
ببوسشون از طرفه من
نمی دونم چرا ا ز صبح فک می کنم یه چیزی رو تنم داره راه می ره
فک کنم مورچه باشه ولی کلی اعصابمو بهم ریخته
تا حالا این احساس بهت دست داده اجویی
کجایی تو دختر کم پیدا شدی دلمون واست تنگیده .
راستی امروز دارم عسکامو می زارم تو وب
اگه وقت داشتی بیا
البته فقط تا فردا ظهر می زارمشون
اونم تازه اگه این سایتایه اپلود عکس اجازه دادن
می بوسمت گلم

سلام آجویی گلم. خوبی؟
همه خوبن و سالم و سلامت شکر خدا.
آره این جوری شدم. و خیلی هم حرص درآره. من خیلی سرم شلوغ پلوغه. ولی حتماْ حتماْ میام ببینم عکساتو.
میبوسمت عزیز دلم.

علیرضا سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:16 http://morghehava.blogfa.com

خسته نباشی صبا خانم. خلاصه زندگی مشترک و این شیرینیهای زندگی دیگه.مهمونی رفتن و اومدن و.... .
راستش اونایی که با زور پارتی و سهمیه و پول و هزار کلک دیگه میان جای دیگرانی که درس میخونن رو میگیرن باید هم ندونن. البته این مختص به دانشگاه نیستا.
یادمه چند سال پیش آقای عباسی نماینده بندر عباس تو مجلس وقتی در مورد طرحی در رابطه با سوراخ شدن لایه اوزن و بودجه ای برای حذف گازهای تخریب کننده این لایه رای گیری میکردن پشت تریبون رمی مجلس گفت: به ما چه. هر کشوری سوراخ کرده خودش بره بدوزه. چرا باید پول سوراخ شدن لایه اوزن رو ما بدیم. همه مجلس بهش خندیدن و تمام روزنامه ها این افضات رو چاپ کردن و بعدا براش توضیح دادن که اصلا لایه اوزن چیه.
ببخشید زیاده روی کردم.

سلام علیرضای عزیز. خواهش میکنم، زیاده روی نکردید. از نظرات شما بهره میبریم.
خیلی این مورد آخری رو که گفتی دردم گرفت. وقتی این حرفا رو میشنوم، بیشتر دلم برای خودم و مملکتم که پیشینه‌ی تاریخیش اصالت خاصی داره، میسوزه.
ایران زمین همیشه هدف تاخت و تاز اقوام مختلف بوده. این قوم هم رووش. چاره چیست؟!
مرسی که اومدی...

عرفان از شیراز سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:48

سلام
خسته نباشید
واین در حالیست که ایرانیها اندیشه های نابی دارند که در حال حاضر از انها فقط کشورهای در حال توسعه استفاده لازم را میبرند و به عبارتی میتوان ادعا کرد که اگر نبود اینهمه بی عدالتی و حق کشی روزهاو سالهای قبل ایران عزیزنیز جزئ ممالک توسعه یافته قرار گرفته و از این ناهنجاریها نجات یافته بود .
در هر حال امیدوارم شاهد رشد و تعالی در همه امورات باشیم
موفق باشید

سلام دوست عزیزم.
اندیشه‌های نابی که مجال بال و پر گرفتن هرگز ندارند...
راستی شما چرا یه وبلاگ نداری؟؟ خوبه ها.. اون طور که فهمیدم دست خوبی در نوشتن دارید... به هر حال امیدوارم مووفق باشید..

باران سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 http://bojd.blogfa.com

سلام خسته نباشید
آره تا زمانی که بجای شایسته سالاری ، شایسته سواری باشه همینه دیگه !
رئیس و مدیر کل خودمم به سختی میتونن ایمیل خودشونو باز کنن و بارها از من خواستن کمکشون کنم اما تو این مملکت همه چی مون به همه چیمون میاد دیگه زیاد فرقی نمیکنه

راس میگی دیگه سِر شدیم :))
ممنون شما هم خسته نباشی دوست خوبم..

آبجی لیلا سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:53 http://http://noghtekhan.blogfa.com/

الکمک................

آفرینش سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 20:16

سلام خانم گل
خوبی؟ (بوس بوسی)

خب فکر کنم اون استاده با این طرز تلفظ خواسته شوخی کنه ... بعضیا هستن خیلی جدی شوخی می کنن اما واقعا شوخی می کنن ! بعید میدونم یه استاد اونم مقطع دکترا اینجوری باشه ...
گرچه خودمم یه استاد دارم که on رو اُن تلفظ می کنه !
منم خیلیا رو سراغ دارم که واسه یه کلاس Word که هیچ کاری نداره آموزشش هزینه می کنن اما جرئت نمی کنن خودشوت Word کامپیوتشونو باز کنن و ببینن توش چه خبره !
نمیدونم از چی می ترسن !
در مورد دانشجوی نخبه هم کاملا باهات موافقم ...
یکی از دوستام یه چیو راست گفت ...
گفتش فکر می کنی استادای ما کیا هستن؟ یه مشت خرخونی که فقط معدل بالا آوردن و چون جرأت و عرضه کار عملی نداشتن از صدقه سر معدلشون اومدن مدرس شدن !

الانم یه استادی داریم که شهوریور فارغ التحصیل شده خودش از رو جزوه های دوران دانشجویی خودش داره بهمون درس میده ! ازش می پرسیم این فرموله شهرتش چیه ؟ میگه نمیدونم برید از تو کتابتون نگاه کنید ! یعنی انقدر زحمت به خودش نداده حالا هم که استاد شده لای کتاب رو باز کنه !


ایراد زیاده !

سلام خانمی. خوبی؟
خیلی ممنون که همیشه بهم سر میزنی.
فکر نمیکنم که شوخی میکرده. نمیدونم والله.
آره دیگه همین میشه که دانشجوهایی که وارد اجتماع میشن هیچی نمیدونن جز یکسری فرمولایی که اساتید بیسواد به خوردشون دادن. یکیش خود من :(
امیدوارم هر جا هستی موفق باشی گلم. :*

سهره سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 22:57

سلام گل خانوم خوب هستی مرسی عزیزم از مهرت مبینا هم سلام داره واسه خاله صبا اما خاله جون پشت هم امتحان دارن و اصلا وقت نمیکنه بهتون سر بزنه..منم ناچارا وقت نمیشه بیام..بیادت هستم ..ای وای چ استادی بوده اخه..چکارش کنیم..عزیز پست قبلیتم خوندم اما نظرات برام باز نمیشد..خدا مامانو سلامت نگه داره بالاسرتون..ماشالله بهشون..ارزوی سلامتی دارم واسه تو دوست نازنینم و خونواده ی گرامی..شاد باشی

سلام سهره نازنینم. قربونت برم الهی. آره میدونم سخته، بچه‌ها که امتحان داشته باشن دیگه مامانا هم امتحان دارن :)
فدات شم، آرزوی سلامتی و تندرستی دارم برات و همچنین همسرت و مبینای نازنین.
شاد باشی...

عرفان چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:45

سلام
خسته نباشید
من خدمتم .
از کجا معلومه من دست نوشتن خوبی دارم؟
و بعدتر اینکه از کجا معلوم که وبلاگ نداشته باشم .
البته شما که میانه خوب یا ارتباطی انچنانی از نوع خوبش با ما شیرازیها نداری ........
با ÷وزش از این شوخی .......
موفق باشید

سلام دوست عزیز. خواهش میکنم من ارادت خاصی به شیرازیها دارم.
نمیدونم چرا از نوشته‌هاتون اینجوری بر می یاد که خوب مینویسید...
علی ایهاالحال، اگر وبلاگ دارید آرزوی موفقیت میکنم براتون.
پایدار باشید..

آبجی لیلا چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:41 http://http://noghtekhan.blogfa.com/

سلام آجویی
خوبی گلم
دلمون تنگیده ها کجایی دختر
چرا نیستی
بیا دیگه
بیا با هم غیبت کنیم یه گم
نیای دلم دیگه شور می زنه ها زودی بیا
راستی دیروز تونستی عکسامو ببنی .
چون یه مشکلی ÷یش اومده و کله اون پست پاک شد نتونستم ببینم دیدید یا نه
می بوسمت عزیزم.

برو یاهو. پیغام داری....

آبجی لیلا چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 http://http://noghtekhan.blogfa.com/

شما هم برید یاهو پیغام دارید.

ژیلا چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 14:22

دارم میرم خوابگاه پیش بچه ها. تو هم اینقدر اینجوری بمون تا ادب شی.

عرفان چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 17:35

سلام
خسته نباشید
ممنونم
شیرازیها هم ارادت خاصی خدمت دوستان گرامی خود دارند راستی شما که با عنایت به ازدواجتون همشهری ما شدید
مگرنه؟
موفق باشید و کامیاب

بله درسته... :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد